Rabu, April 22, 2015

Jalan² Sambil Kerja: Perlis


Kami di UniMAP


Last thursday sampai kelmarin aku join kengkawan ke Perlis.. Kitorng bawa projek student untuk bertanding di i-ENVEX 2015 yg bertempat di UniMAP, Perlis..

We did have fun there.. walaupun perjalanan pergi dan balik amik masa lebih 24 hours.. Tapi syoklah pergi competition nie.. Patutlah Hanis nak pegi lagi (^^,)


Peserta dgn projek² memasing..


Then.. alang² ke Perlis.. so kami ke Padang Besar + Bukit Kayu Hitam.. (^^").. Actually aku x berapa suka sgt konsep travel + shopping nie.. Aku prefer travel + enjoy the scenery_new culture + cuci mata..

Tapi mode dan aura yang datang dr semua orang adalah shopping.. so shopping lah (^^,)


Shopping time!!


It's not that aku x suka shopping.. suka.. Tapi yelah, kalau dah shopping mmg sampai x ingat dunia.. Kiri-kanan tangan x cukup.. Habis utk semua org aku nak belikan.. Itu adalah sgt bahaya (^^')..

Mujur dah sukukan duit awal-awal.. Tinggalkan kad bank dan duit separuh kat homestay (^^")..


Yummy Pulut Mangga


Oh!.. Nana pesan.. suh rasa pulut mangga dan pasembor kat Padang Besar.. but then aku cuma rasa pulut mangga.. before nie aku mmg x suka makan pulut dgn manisan.. tp pulut mangga nie lain.. siap order 2 kali lagi (^^,). Sedap! Sangat!

Then kat Padang besar aku try rasa masakan Thai nie.. Padthai nama dia.. Tau tak korng Padthai nie sebenarnya ialah kuewtiaw halus yg digoreng dgn lada dan udang kering semata?

Okey aku tak tau.. dan rasa sgt menyesal order masakan nie (^^').. Best lagi sup thai yg aku makan kat gerai i-Envex dlm UniMAP tue..


Ladang Tebu- Chuping

Otw balik.. dah nampak hujan dr kejauhan.. 


Perlis panas giler yer.. tp tiga hari kat sini, asal petang jer hujan.. last day kat sana, siap ribut petir. Maybe sbb banyak sgt setan shopping merasuk kami masa kat Padang Besar hari last tue.. so biar insaf skit kami-kami nie dan balik awal ke rumah (^^")..

.. dan actually ada gak niat di hati nak melawat ke Gua Kelam; ladang anggur; ladang harum manis dan Ostrich Farm.. Tapi tiada kesempatan waktu.. Next time maybe. Buat road trip ke Utara sekali lagi.. maybe bleh singgah ke Empangan/Tasik Timah Tasoh sekali..


Oh!.. lupa.. masa hari sampai tue.. kami sampai dlm pkl 11.00pm camtue.. then aku terlelap.. sedar² diorng berhenti kat Tesco Alor Setar nie..




Dalam keadaan mamai.. first come in mind.."Macam mana boleh sampai Asda nie?".. Seriously it reminded me of Asda kat New Castle yg kitorng singgah kejap sbb nak beli stok makanan before continue road trip kami keesokkan hari-nya waktu tue..

But then selepas berpijak di bumi nyata, baru sedar kat Kedah rupanya (^^")..


Hanis and Me..


Btw.. kami menang Silver.. Tahniah buat semua juga, sbb untuk lapan penyertaan, kami dapat 3 gold, 4 silver dan 1 gangsa.. plus satu anugerah penghargaan. Congratz all!!



Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...