Isnin, April 06, 2009

Episod 2 : It's Spring Time.. + Seafood Paradise


Tgh tunggu train utk ke rumah 4 musim..


Selepas berpeluh dingin di Skytrex dan mengalas perut, kitorng teruskan aktiviti hari sabtu kitorng dgn melawat Rumah 4 Musim (Mmg impian sejak kecik nak dtg sinie every seasons (^^i)..)

Actually plan asal nak pegi ke Menara Tinjau dulu, kemudian baru pg ke Rumah 4 Musim nie, tapi rasa mcm penat sgt.. dah x larat dah nak panjat² tangga.. huhu (T_T)

Next time laa pegi sana.. bleh lawat Musim Luruh plaks (aku patut jadi duta Rumah 4 Musim laa aku rasa (^^ii)..)



..Musim Bunga..






Takderlah apa sgt yg bleh dibuat dlm nie.. just amik-ambil gambar jerlah, so dlm pkl 3 kitorng gerak balik Klang, rest kejap kat rumah ona..

Lepas Asar we all gerak ke Bagan lalang, aku nak makan pepahat (^^,).. aku ngidam pepahat sejak 2 thn lepas... kat kuantan aku x jumpa kedai (x tau ader kedai yg jual pepahat ke idak (^^ii)..)

Aku tau ader kerang jenis pepahat nie, masa first time dtg Bagan lalang dulu (^_^).. datang makan seafood reramai ngan budak MTU.. huhuh sedap giler..


Pilihan yg pelbagai..


Agak rambang gak mata nak memilih apa yg nak di makan.. Time nie perut lapar giler, sbb lunch tadi makan sandwich jer.. huhu.. lagiklah rasa mcm nak makan semua benda (^^ii)..

Kalo sampai area kedai-kedai nie.. amik gerai yg paling akhir kat hujung jalan.. berhampiran dgn pasar basah yg jual ikan segar tue.. Kedai nie servis dier bagus, masak sedap dan bersih, pepahat tue xder rasa lumpur sgt. Pendek kata best la..

oh!... dan inilah hidangan makan malam kami bertiga..




Menu di atas ialah : Pepahat goreng lada, Udang goreng butter, Sotong salut tepung, nasi putih dan Kailan ikan masin.. (#_#)

Nampak macam banyak kan? (^^,) haha mmg banyak pun... ini tidak termasuk 2 ekor ikan - kerapu dan jenahak.. ~Kepada mereka yg di perantauan / mengidap penyakit Gaut, sila skip entry ini yer!

Kerapu buat masak 3 rasa, Jenahak masak stim.. (hoho.. aku taip skrg nie pun dah drooling dah nie..) tp 2 ekor ikan tue, aku x rasa sbb dah terlalu kenyang dan ona tapau bawak balik, kasik housemates dier jer la yg makan..

Wah! Heaven!!.. ('_^ )


Erm..

Aper pun.. TQ to Ila sbb blanjer makan kat sinie (nyesal x amik ketam tau (^^ii)..) dan TQ to Ona jugak sbb sudi bawak kami merata-rata dengan Black Pearlnyer Wild Blacknyer itu.

TQ korang!


20 ulasan:

amoi berkata...

moral of the story jgn tamak ok! haha...

tu la ari tu aku nak amik ketam..tapi korang bantai amik 2 ekor ikan..terus aku kensel...haha...

NedLi Sakurai berkata...

hahahah... nyesal amik 2 ekor ikan.. patutnyer amik sekor jer... dan patutnyer kiter meratah lauk jerkan, x perlu nasi-nasi aper semua (^^ii)

slyde berkata...

oh bagan lalang, bila mau repeat ini?? huhu

percayalah wahai kak ned, saye pnah makan pepahat kat tanjung lumpur hehe kdai plg ujung x silap..

NedLi Sakurai berkata...

aa? kedai paling hujung?.. Tjg.Lmpur tue mcm x berpenghujung jer akak rasa... kang sampai ke pantai sepat laks kang (^^ii)

nanti laa cari ngan amoi.. dier tau kot (^_^)

btw.. kalo nak gi bagan lalang reramai,infolah erk.. kalo lapang, akak sanggup turun KL join korng (^^ii)..

dropmental berkata...

hoho mmg gile tamak masa tuh... thanx to ila lagi sekali sebab belanja... saya sangat kenyang!!! dan kawan2 rumah aku pun say thanx sebab bagi ikan yang dua ekor itu... hehheh

dan....

ralat : kereta kepunyaan Ona bernama WILD BLACK bukannye BLACK PEARL. BLACK PEARL captain Jack Sparrow yang punya... harap maklum

:):):)

NedLi Sakurai berkata...

hahahha... nanti aku tukar.. tetiba teringat kat Jack Sparrow la plaks.. (^^ii)

amoi berkata...

ahahahha...lawak2...ona jadi kapten jack sparrow plak...

aah kat kuantan ada...kedai dekat ngan masjid itew...pernah mkn sekali...

nanti kalo mau repeat nasik order ikut pinggan...kalo 3 org pergi...nasik order 2 pinggan je cukup...lauk amik sikit2 tapi variety...tak gitu?haha...percayalah pada kawanmu ini...hehe...

Tanpa Nama berkata...

wahh pepahat..1st time aku jumpa di Umbai dan terus suka!

Bagan lalang ni, satu tempat ni je eh tempat makan seafood. senang tak nak cari tempat nih?

aku puasa arini nedddddddddd..jahat lerrr (diri sendiri patut dipersalahkan, buat apa gatai baca entry nih)

:D

kuizikel berkata...

ah benci2.. kenapa korang tak dpt minggu ni... hohohohoho

terguling2 macam tenggiling bila bayangkan ona pakai ala2 lanun, tutup mata sebelah... camne nak drive black pearl :))))))

NedLi Sakurai berkata...

moi,
haha betul!.. jgn tamak. Kalo rasa mcm bleh makan 2 jenis.. limitkan jadik 1. sbb bleh amik veraity jenis seafood (^^,)


whooz,
kalo tanyer pasal jalan nie, ned slow skit (^^ii).. walaupun dah pegi lebih drpd 3 kali bagan lalang nie, stll x ingat jalan. Nanti tanyer kat Ona, dier yg drive kelmarin.

Ona.. guide jalan skit (^_^). TQ


kui,
aku turun KL esok. ko kat KL sampai biler?

dropmental berkata...

Hoho kawan2!!!! mari melawat KL!!!! :):):):) pojan, ko dah ade kat KL nih pun bukannye nak roger aku... cis!!

ok, jalan ke bagan lalang...
haaa.. ikut je jalan ke KLIA... sampai kat roundabout KLIA tuh.. gi amik arah ke KLIA.. jgn ke sepang/banting... terus dan follow signboard sepang goldcoast atau bagan lalang... ;););) mudah kan???!!! kira perjalanan lebih kurang 30-45 min laa jugak.. good luck buddy!!!! :):):)

anyway, korang tatau ke.. aku ngan jack sparrow nih ade bau2 bacang??? dia jaga laut/baroh.. aku jaga darat
miahahhaha

NedLi Sakurai berkata...

memula aku x baper nak caya ko ada bau-bau bacang ngan jack.. tp biler dgr ko gelak nie.. aku macam nak percaya plaks (^^ii)

cekkeya berkata...

wah wah wah...

berjalan sakan btul nih, makan2 lagi..ahahah

nih baru nak pergi musim bunga tuh, teringin sgt nak g, sbb masa g dulu tuh, permulaan musim sejuk, tde pape n free plak tuh klu nak masuk rumah tuh..ahahaha

Tanpa Nama berkata...

uiii, senang2..orait..tq!

NedLi Sakurai berkata...

cekkeya,
akak nak try pg musim luruh laks.. nanti bleh buat poster untuk Autumn in My Heart II (^^ii)

Whooz,
bleh jumper erk? orait.. bagus2.
selamat makan seafood (^_^)

Tanpa Nama berkata...

Ned,

pepahat goreng lada tu cam ne ghupenya? akak tak pernah dgr pun? ada mcm tukul besi ker? ahaks..

kak bis

NedLi Sakurai berkata...

iksh taklah. dier x mcm tukul kak.. dier panjang2 jer dlm sejengkal camtue. camner erk, nak terangkan bentuk dier (^^ii)... x reti la plaks. Tapi rasa dia mcm isi lala skit...

amoi berkata...

aik kak bis tak pernah mkn ke?masa dak2 mtu pegi mkn2 kat bagan lalang tak pernah ikut ek?haha...nnti suruh kak anum buat trip ke sana ek...hehe...

Tanpa Nama berkata...

sebab tak pernah le akak nak tanya ni..cam ne le ghupenya..sedap cam lala eh? nyum nyum..agak-agak kalo aku ngidam ni senang ke nak dapat ek?

kak bis

NedLi Sakurai berkata...

kak bis..,
Isi dier rasa mcm lala, tp isi dier banyaklah skit, erm... jap.. cuber tgk gambar nie.. PEPAHAT(^^)

try laa mintak suami akak carikkan.. kalo ader jual kat pasar, bleh goreng sendiri je kat rumah.. goreng berlada.. mcm kiter goreng lala tue pun ok..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...