Jumaat, Mei 04, 2007

I'm home!!..

Halloooo.. I’m home!!! (^.^)v Dah hampir seminggu aku balik.. tp jetlag x hilang lagik (^^!!)… dan mood keja masih blum mari.. (^^ii)..

Erm.. nak bercerita pasal hari tuelah.. hari last di Aberdeen . lepas lunch, Uda dan acah tolong hantarkan kat Airport.. (nasib ader acah heheh kalo idak tatau nak tumpang keta sapa.. TQ acah…).. lepas check in terus masuk.. malas nak tunggu lelama .. bimbang acah ader hal lepas tue..

Sampai Heathrow dlm pkl 7 lebih.. lepas reclaim beg² aku yg berat x hingat tue.. terus carik terminal 3. Erm.. agak terpinga² gak aku kat situe… jenuh gak nak carik sbb ader construction dekat² area situe.. siap kena lalu luar dr bangunan utama.. pendek kata.. agak kelam-kabut aa Heathrow nieh..

Then jumper zone F.. aku pun check in cam biasa.. macik kaunter tue agak “kekecohan” skit… beg nie xleh hand carry la.. berat la… besar laa… sibuk dier nak suh aku check in gak beg yg aku bimbit tue…tp aku tanak.. sbb beg tue xder lock… bimbang la plaks.. so last² dier kata suker hati akulah.. pastu membebel² tanpa henti… aku senyum jerk…

Actually dier bimbang org kastam akan suruh aku kurangkan isi beg tue nanti sbb nampak berat (err.. mmg berat pun.. lebih dr berat yg dibenarkan (^^i)..).. Tp Alhamdulillah.. pacik kastam tue baik² ajerk… diorng check aku tanpa banyak songeh… check beg pun biasa ajerk…

Pastu lepas selesai semua.. aku terus menuju ke gate… tetiba tgh² jalan tue.. ader traffic jam plaks… huhu depart pkl 10… tp waktu tue dah 9 lebih… cuak seh!!!.. lama gak kitorng stuck kat situe.. hampir setengah jam..

then biler semua dah ok.. barulah dpt tau knp kecoh-kecoh tadi… rerupanyer ader org tertinggalkan beg sandang kaler biru di troli… diorng bimbang kot-kot ader bom dlm tue .Atas alasan itulah diorng tahan kitorng dr terus bergerak ke arah gate.. diorng nak tanyer setiap org ade tertinggal beg tak? kalo xder org yg reclaim, dlm masa 20-30 minit.. diorng akan lupuskan beg tue..

heheh takut aa tue.. tue aa buat jahat lagik ngan org.. kan dah hidup dlm kecuakkan setiap masa (err.. saya pun cuak jugak time tue, tp saya cuak sbb bimbang tertinggal kapal terbang....(^^!).. )

Habis kisah beg x bertuan tue.. aku lepak sensowang kat area menunggu.. penat dah aku duk tenung papan info tue… huhu x keluar² gak.. makluman gate mana perlu aku pegi… lelama dek kerana bimbang mati kebosanan.. aku usha manusia-manusia yg ader kat sekitar situe… nak carik kawan yg bleh diajak berborak..

Then aku ternampak auntie nie.. tgh duduk sensowang jerk kat balik sana… so aku pun pegi tegur dier.. so dpt aa kawan. Dan macik tue nak balik mesia gak.. sama flight ngan aku. So sepanjang menungu kat situe.. aku lepak ngan macik Salmah… pastu kami berpisah di gate. Sbb dier duduk first class..

memula janji nak jumper balik setibanyer di KLIA.. aku cuber carik tp x jumper.. maybe macik tue dah balik ngan anak² dier yg dtg menjemput…

Erm… (‘_^)

Masa dlm flight tue… tetiba rasa sunyi sgt.. huhuh inilah agaknyer rasa biler hidup seorg diri kot… kebetulan.. masa naik flight BAA dr Aberdeen sblm tue aku duduk sowang.. naik MAS pun duduk sowang jugak… wooo..wooo sedey sgt!!

Nasib baik ader anak² kapal yg sgt peramah… (maybe muker aku nampak sgt cuak dan terpinga² kot… (^-^).. ) diorng mmg layan aku baik giler.. siap panggil aku my lady, darling & dear.. (hahah nasib baik ensem.. kurng skit rasa nervousku ketika itew.. (^^!!)….. )

Dan alhamdulillah.. selamat jugak sampai Mesia… merasa aa jugak suasana mcm baru balik dr blajar kat obersea.. nak-nak masa dgr announcement ".. and to all Malaysian.. welcome home!!" rasa sungguh terharu (hehhe aperhal..(^^!!)..)





//Sblm nie.. paling hebat pun naik flight sensowang diri dr KLIA ke kuantan jer.. (^^i)



Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...