Thursday, December 04, 2008

Antoo Fighter :Amukan Drakulat..

Semalam keluar ke bandar... then tgk movie Antoo Fighter. Akhirnyer dpt gak aku tgk movie nie.. mmg teringin sgt nak tgk.. dr first time ternampak gazet citer nie kat tv hari tue lagik...



Citer bergenre Komedi Seram nie mmg klaka.. nak-nak scene2 lawak antara Radhi OAG ngan Harun Salin Bachik.. mmg klaka giler..

oh! dan hantu2 dier seram gak aa... hahah walaupun diorng buat lawak sbnrnye.. tp aksi2 hantu berkenaan membuatkan aku terbayang-bayang biler nak tido mlm tadi... huhu (^.^) ~sapa punyer idea nie menggabungkan komedi dan seram dlm satu citer nie?

oklah... kasik review skit... ('_^ )

Antoo Fighter a.k.a Penentang Jembalang nie adalah geng pemusnah hantu/jembalang underground yg tlh wujud sejak berzaman dulu. Bagi Setiap 60 tahun, 5 manusia terpilih akan muncul untuk menyelamatkan dunia daripada ancaman puaka Zion.

Selepas 30 thn.. Sekumpulan jembalang yg diketuai oleh Drakulat Van Listerooy (Awie) telah kembali mengganas sebaik shj terlepas drpd kurungan dan kemudiannyer tlh menuju ke KL utk menyambung misi yg masih blum selesai.

Dgn menjadikan Menara Kota sbg markas operasi... Drakulat meneruskan misi utk membangkitkan Lord El-Sharon, Bapa Syaitan dari neraka Zion. Pembebasan Lord El-Sharon dapat menyatukan dunia dan dimensi nerakanya.

Untuk membangkitkan El-Sharon.. Drakulat perlu mencari seorang gadis terpilih menerusi keturunan darah suci, Delyla (awek pujaan Poh Jee- Radhi OAG) untuk dikorbankan.

since citer nie baru diperkenalkan.. dier banyak citer pasal asal-usul antoo fighter dan mcm mana dorng bleh membentuk geng antoo fighter zaman skrg nie..

aper yg aku nampak.. diorg mcm gabungkan citer ghostbuster dan scoobydoo skit.. cumer hantu2 dier lebih bersifat tempatan (^^ii)+ hantu korea ( yg merangkak2 tue...)

citer nie mmg mereng skit aa.. x perlu lah sampai 5-6 kali tgk kat panggung kan, sekali cukuplah aku rasa walaupun mmg klaka giler.. tp kalo setakat nak ulang tgk lawak HSBC ngan Radie tue balik semula.. better dl jer laa.. xpun tunggu next yr.. sure kuar time raya (^^i)

Teknik CGI yg digunakan sgt biasa jika nak dibandingkan ngan movie cicakman.. tp aku suker tgk kepak Drakulat.. cam real (^^,).. dan costume antoo fighter cantik aa.. aku suker..



lagik satu yg aku suker.. pemilihan pelakon bg setiap ahli antoo fighter, pandai diorng pilih. aku suker scha dgn watak ganaz2 dier tue.. radhi pun ok, mmg sesuai watak kebudak2an+poyo+bengong2 skit..

dan Bront Palare sgt machos dlm suit antoo fighter walaupun dier dlm nie.. hahah(^^,)tgk la sendiri.. pastu pelakon pompuan sowang tue aku tatau nama dier.. tp aku rasa watak dier adaptasi drpd watak Velma dlm Scoobydoo. Bell pun ok gak.. kiranyer semua sesuai aaa..

So.. drpd 10, aku kasik 7 bintang.


// aku mmg gelak x hingat.. (^^ii)klaka!.. lepas2 nie nak gi tgk Los & Faun dan Cicakman2 la plaks...

4 comments:

amoi said...

aku pon teringin nak tgk cita ni...tgk gezet cam klaka jek...agak2 sempat lagi tak nak tgk lepas raya ni?huhu...

NedLi Natalisz said...

sempat kot.. tgk aa malam ahad nie (^^ii)

Anonymous said...

wei kawan kak bis cakap cite Los and Faun lagi best gile!

NedLi Natalisz said...

0o0o0o yer ker? adeh.. nie yg mengeletek hati nak gi tgk nie.. huhu (^.^)/

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...