Isnin, Januari 14, 2008

The House



Kitorng pegi tgk citer THE HOUSE.. citer seram dr Thai… first time aku tgk citer antu kat wayang nie… huhu…(`_~)

Citer nie diinspirasikan dr kisah benar, pembunuhan kejam yg berlaku kpd 3 org wanita tp dlm zaman yg berbeza. Then ader sowang reporter nie sibuk2 terpaksa siasat semula kes² pembunuhan misteri tadi. Dlm pd dier menyiasat, dier terbawa ke sebuah rumah usang, dan dr situe dier plaks mula dihantui oleh roh2 mangsa pembunuhan kejam tue.

Citer nie seram laa… nak² masa reporter tue ternampak² balik semula pembunuhan² kejam tue berlaku depan mata dier. Masa mayat kena kerat ngan pisau bedah.. huhuhu.. siap ada bunyi2 darah memancut dan keluar dr kesan torehan…dan bunyi mayat digergaji ngan pisau bergerigi tue.. huhu (~.~)nyilu!… nyilu!!

then masa antu pompuan merangkak2 naik jambatan.. hoho(o.O) .. dengan bunyi air berkocak2, berkecah-kecah, kesan dr mayat yg merangkak2 dlm kebasahan air sungai.. huhu.. mmg meremang giler bulu roma..

tp tuelah, x paham betul aku.. camner antu tue panjat erk? Dr air sungai kat bawah tue.. dier memanjat ker?(^^!!).. kan ke susah tue.. bknnyer rendah nak panjat2 bagai.. kalo ko terbang kan lebih senang (^_^ )

apa2pun parts2 tuelah yg paling seram bagi aku..(‘_^)

Org thai nie, kalo buat antu.. mmg xder tandingan aa. citer antu dr Thail nie mmg bleh buat mengigau aa… satu level ngan citer korea. Sebab tue aku tanak tgk citer cengginie nie.. penat nak sorok muker & tinge setiap kali antu dier kuar… (^^lli)…

Ader sekalik tue.. time terkejut.. aku rasa jantung aku clear seclear-clearnyer.. (+_+) lancar sekejap perjalanan darah aku nieh… hahahahah… bongok punyer hantu..

The House nie, plot-plot dan jalan cerita dier ok, x mengelirukan walaupun banyak sgt flashback dan babak-babak halusinasi dr watak utama… cumer ending dier x sebest mana, best lagik shutter laa… biler ending tue rasa mcm x puas hati laks…. Yelah aperhal laks roh jahat zaman tok nenek dulu merasuk manusia dan memporak-perandakan keharmonian manusia? Macam takde kena mengena…

So, untuk citer nie.. aku kasik 5 bintang ajerlah




// oh! yer... tadi jumper abg eric leong-Kasa Impian, kat food court masa lunch... (^^!!)

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...