Rabu, Januari 14, 2015

Keroppi Grilled Salmon Bento


I'm using my DIY Keroppi food-pick and baran


Hari nie kami hanya grilled-kan kepingan salmon, yg diseasonkan dgn garam dan black pepper jer. Then uda goreng broccoli untuk dimakan bersama grilled salmon tue nanti.

For breakfast, aku bawak flaxseed pancake lagi (^_^).. aku suka lah rasa flaxseed nie.. tatau kenapa adik aku x suka.. Kira oklah rasa dia, then cicah pulak dgn sambal tuna. Sedap!




Tuna tue, aku guna isi tuna dlm tin tue jer.. then masak dlm sos tomato homemade aku, tambah cili sos.. garam skit, lada kecik skit dan asam keping.. dah dpt cam sambal sardin (^_^)..

Kitorng kat rumah nie xleh makan sardine.. tp nak juga cicah ala-ala sardin.. so gantikan dgn sambal tuna nie lah (^^,)..





Oh!.. aku x letak lagi rasanya resepi flaxseed pancake nie.. Nak share kat sinielah.. spy senang esok² kalau lupa boleh tgk semula (^_^)v..


Flaxseeds Pancake
4 tbsp serbuk flaxseeds
1 biji telur ayam
1/2 tsp baking powder
1/2 tsp serbuk lada/ serbuk paprika
1 tbsp minyak masak/ olive oil
1/4 cawan air/ secukupnya
Secubit garam

Mixkan bahan kering, gaul rata then masukkan telur dan minyak. Bancuh adunan lempeng, masukkan air skit demi sedikit. Jangan cair sangat bancuhan tue.. agak² mcm nak buat lempeng biasa.

Then just masak atas non-stick pan, leserkan bulat-bulat. Dah siap, boleh makan dgn sambal bilis, sambal sardine atau tuna..


Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...