Ahad, November 24, 2013

Mini Savoury Tomato Pies




Hujung minggu boring-boring aku masak (^_^)v.. Since ada pastry dough dlm peti ais.. dan lebihan sos spaghetti homemade aku tue.. aku buat mini savoury tomato pie..

Tapi mcm comot dan sedikit (sedikit?) garing.. sbb aku guna kepingan cheese.. so x dpt nak sagat cheese tue.. just potong dgn pisau; kasar-kasar pulak tue.. Aigo! (^^")..




Mini Tomato Pie
4-6 keping pastry doh
1 cup sos spaghetti
2 medium tomatoes, potong dadu/ kecil-kecil
1/2 cup mayonnaise
1/2 cup cheese

Sapu minyak atau butter pada tin pembakar cupcake.. dan susun pastry doh dlm setiap acuan pada tin tue.. Then masukkan sos spaghetti, mayonis dan buah tomato di setiap doh pada tin pembakar...

Taburkan cheese di atas setiap mini pie.. kalau nak lebih sedap.. tabur cheese tue lebih skit (^^,).. dan kalau ada daun basil segar.. racik² dan letak sekali before tabur cheese.

Then panaskan oven.. bila oven dah panas.. bakar pie dlm lebih kurng 20 minit atau sehingga doh masak. Suhu dalam 180°C.. Actually bergantung kepda oven memasing.. tp x perlu lama sgt sbb kecik² jer pie nie (^_^).


Bila dah siap boleh dihidang.. untuk pie yg masin cam nie aku prefer makan panas-panas.. kalau apple pie atau lemon pie ke.. sejuk baru sedap (^_^)v


Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...