Selasa, Oktober 15, 2013

Mimpi Malam Raya..

Aku tak pernah solat jenazah selain semasa kitorng di Mekah dan Madinah.. Since jarang sekali buat ibadah fardu kifayah nie, so kengkadang jadi culas..

Then masa buat umrah last year, after aku selesai solat jenazah di Masjidil Haram, ada seorng aunty nie, pegang aku dan tegur.. dia ckp, satu bahagian solat yg aku buat tadi tue, x perlu dibuat sebenarnya.. Aku pandang aunty tue sambil tunduk dan ucap terima kasih sbb tegur khilaf aku..

.. then aku terus pergi kat uda dan mak.. bila berpaling semula sbb nak confirmkan siapa aunty tue (sbb rasa mcm pernah jumpa).. tp aunty tue dah xder.. so just terus ikut mak dan uda balik bilik sambil duk pk siapa aunty tue. Cerita tue habis di situe jelah..


..dan yg menjadi kemusykilan aku skrng..

kenapa aku mimpi makcik tue di malam raya aidil adha nie yer? Erm.. Ada rezeki untuk pegi haji dlm masa terdekat nie ker? Tapi kalau ikut daftar dgn tabung haji.. thn 2043 besok baru sampai turn kalau x silap.. ('- '?)..


erm.. maybe sbb rindu nak ke sana lagi kot (^-^).. Semoga dimurahkan rezeki lagi di masa-masa akan datang~ Amin



Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...