Ahad, Julai 21, 2013

Satu Rasa Satu Hati..

Ermm.. dan merenek darah keluar kat dahi nie tapi x siap-siap lagi 2 pages of my introduction (^^").. Adeh.. sempat ke nak siap sebelum esok nie? Hehe.. dah lama x buat article, tetiba nak start semula mmg sedikit sensara (^_^)v..

Since tengah uBuntu buntu nie.. kita rest jap sambil share v-klip yg aku rasa sangat menarik..




Menarik kan? Non-muslim pun terasa nak try blajar berpuasa.. jangan pula ada org kita yg saja² nak ponteng puasa (^_^).. dan sikap camnie yg perlu ada pada kita semua.. bertimbang rasa, hormat-menghormati dan cuba saling memahami sesama kita, barulah x gaduh²..


Oh!.. aku suka bila non-malay berbahasa melayu.. nampak sangat unik dan cute (^_^).. dan actually based on apa yg aku baca.. from these few articles nie kata.. language memainkan peranan sgt penting untuk merapatkan semua manusia..

kita perlukan satu bahasa yang bersifat untuk semua bg membolehkan kita berkomunikasi seterusnya mengelakkan perselisahan paham dan salah sangka.. Bak kata Usman Awang, "Bukankah kecurigaan telah terbunuh ketika kita bersapa"..


.. ermm apalah aku merapek sendiri time nak dekat waktu berbuka nie kan? keylah.. nak gi goreng pisang dan masak nasi.. Kang berbuka makan lauk je pulak kang (^^,)..



Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...