Jumaat, Jun 07, 2013

Wahai Manusia Perokok..




Kenapa.. Kenapa kebanyakan perokok di Malaysia nie sgt tidak beretika? Merokok di tempat yg disediakan dan tidak membuang putung rokok merata-rata. Susah sgt ke nak ikut 2 perkara tue? Susah sgt ke nak fikir.. dalam dunia nie masih ada orang yg nak hidup sihat tanpa rokok?


Okey.. katakan situasinya begini..

Dalam sebuah kedai makan, tiga manusia yang tidak merokok memilih untuk duduk jauh drpd kelompok pelanggan yang merokok di meja makan. Sedang 3 manusia nie makan, datang satu kumpulan manusia dan  duduk di meja yg sgt berhampiran. 

.. then dgn selamba merokok sambil pesan makanan. Bagi aku, kalau aku yg dtg kat area diorng yg sedang merokok, mungkin la salah aku.. tp nie sebaliknya.. dan masih ada meja lain untuk diorng duduk.. kenapa diorng boleh fikir yang manusia-manusia tidak merokok nie tidak kesah bila mereka merokok berhampiran?

Bukankah manusia macam nie biadab?


...


Erm.. (^-^)..

Aku xder masalah dgn perokok sebenarnya.. Suka hati kamulah nak merokok berkotak2 sehari.. nak merokok sampai meroyan dan sasau sekalipun.. It's up to you.. tp janganlah sampai menyesakkan paru-paru orang lain yg tidak merokok nie.. (^_^)v



2 ulasan:

kuizikel berkata...

dia nak usha korang la tuuuuuuu

NedLi Sakurai berkata...

Yelah tue.. (^_^)..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...