Jumaat, November 16, 2012

Bento Nasi Daging BBQ

Hohoho.. Cuba tgk... How's my Bento? Comel kan.. (^_^)..

Nasi + Daging BBQ + Roll tamago + Capsicum
+ Apple Anggora dan Orange..


Bento ialah istilah org Jepun untuk bekalan makanan. Ciri khas bento ialah lauk² disusun elok² dan cantik dan menyelerakan. Untuk mencantikkan bento nie.. perlu at least ada 3 kaler - kuning, merah dan hijau (^_^)v..

Orang Jepun nie macam-macam kan? Tapi diorng mmg suka membudayakan budaya² sihat macam nie.. Lagi pun elok apa.. terjamin bersih, sedap dan jimat (^_^)..

Actually org kita pun suka buat bekal untuk anak². Dulu masa blajar, aku selalu bawa bekal pegi skolah sbb nak simpan duit poket yg parents aku bagi setiap hari.. dan sekarang pun aku masih suka bawa bekal..


...... sbb cafe kat opis aku masak x best (^^")..


2 ulasan:

kuizikel berkata...

huwahhhhhhhhhhhhhh kenapa ofis aku jauh dari ko... klu tak mesti boleh pau ko nye. cafe aku pon tak best tapi aku MALAS!!!!!

NedLi Sakurai berkata...

hehee.. kalo opis ko dekat.. aku amik upahlah.. Cater mangkuk tingkat/ bento setiap hari. ko bayarlah bulan2 (^^')

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...