Friday, December 10, 2010

Let's Salsa!

Uda-chan!! Ngeee (^__^)v

Since makan nachos ngan salsa sauce hari tue kan.. kitorng mcm dah ketagihan (^^i).. so, smlm we all dah try resepi nie.. miahaha (^,^)


The Salsa

5 biji tomatoes- diced
1½ cups onions- diced jugak
½ cup green pepper- diced
½ cup red pepper- diced
6 -7 cloves garlic- mince halus
¼ cup coriander (tanpa akar)- mince
2/3 cup cuka makan
4 sudu tomato puree
sedikit air putih
garam secukup rasa
white/black pepper secukup rasa

Combine all the ingredients dlm periuk besar, didihkan dgn api besar, then kecilkan kpd api sederhana bila dah mendidih.





Sentiasa kacau kuah, lebih kurng 10 minutes. biler nampak camdah masak, rasa pun dah cukup.. so bleh diangkat dan hidangkan bersama nachos kegemaran anda.. hohoho (^.^)



Ittadakimas!!


Note: Nana ckp rasa dier sama.. sekian terima kasih (^-^)v

9 comments:

cekkeya said...

wah best best. terliur sekejap. ;)

sentiasa kacau 10 minit? wah, exercise tangan kasi kuar muscle. eheh

NedLi Sakurai said...

yer, kacau lebih kurng 10 minit dan sila tukar2 tangan yer.. gilir-gilir kiri dan kanan.. kalo tak nanti muscle besar sblh jer (^o^)

huD said...

Orang mexican tak ckp ittadakimasla hahaha dah lm tak makan mende ni. if bakar nachos tu tabur cheese ne sket.. saiko lah!

dropmental said...

wah!!! wajib try cam nih...

NedLi Sakurai said...

hud
abis mexican ckp aper erk? (^^').. i nak makan ngan shokun kena ckp ittadakimas laa (^^!).. katner nak beli nachos? ader ke jual keping2 x masak lagik? kalo tukar ngan papadom bleh tak? haha..

drop
try ona, jgn x try!

huD said...

sho-kun tak makan nachos, die kate die tak suke muhahahaha
nachos tu bnyk jerk kat mane2, cube beli kat sainsburys >:) ahahahhahah gelak jahat lg

NedLi Sakurai said...

muahahaha... aku pegi sana kang.. hahahahahha.. habis lg duit aku kang.. hahahahahha.

Setakat nie beli yg snek tue je la ader jumper kat sinie. Then smlm tri makan ngan keropok.. x feel la..huhuh.. kena makanngan nachos gak... (T,T)

huD said...

tu kepok ape? cam nachos jerk bentuknye huhuhu aku lapalaa huhuhu kakpojana ade gud news eh? :P br pas tgk pics die ehehhe

NedLi Sakurai said...

itu nachos laa.. hahahah.. cam jajan2 tue.. akak nak yg bleh beli dan bakar sendiri kat rumah.. x jumper.. adakah sy perlu menguli dan mencanai tepung jagung dan membakarnyer? ( ^-')

ha'ah.. kak pojan ader good news.. badannyer telah berganda= ibu berbadan dua (^_^)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...