Rabu, Disember 16, 2009

Storm Warriors..




Almost 12 yrs kot.. aku tunggu sequel movie Pedang Setiawan nie.. huhuhu.. so bleh agak tak camner melompat²-nyer hati aku biler dgr movie the Storm Warriors nie nak kuar? Hahha yu yu ne~..

First movie dulu (Storm Riders) tayang masa aku skolah menengah.. time tue aku rasa dlm kelas aku, aku jer budak pompuan yg baca komik pedang setiawan.. lebih detail lagi, aku sorang jer budak pompuan bertudung labuh yg baca komik pedang setiawan+ lukis gambar nie feng mcm nak giler dan rasa mcm nak nangis (ker dah nangis dah pun (^^i)..) biler mak x bagi tgk kat cinema masa movie nie kuar...

Jenuh tunggu videotape movie nie.. biler dah dpt, mcm nak retak video-player aku sbb asyik tgk ulang² dan berasa sgt kagum biler tgk efek² dan teknik berlawan antara Awan dan Badai, siap admired kat rambut hitam kebiru-biruan Awan (Kyaa..!!) plus kagum cam nak pengsan bila Badai mendarat dgn kokkainyer time dier guna hikmat angin puyuh dier tue.. hahahah giler.. Saiko naa~

Haha ingat lagi time tue.. kitorg ader pertandingan choral speaking.. so setiap kali ader sessi latihan, before cikgu dtg, few boys akan nyanyi² theme song lagu nie.. ye diorg nyanyi lagu cina nie walaupun diorng tatau ckp cina (^^i).. dan aku hanya mampu pandang dan dgr, walaupun hati berkibar-kibar berkobar-kobar nak ikut nyanyi sama (^^ii)...

Oh!.. tp aku dah lama benti baca komik Pedang Setiawan.. (ader lg ker komik nie? Ke dah tamat dah?..) so aku takder idea langsung camner kesinambungan citer asal so masa tgk Storm Worrior nie, aku totally kosong.. terima jer aper yg diberi seadanyer (^_^)


Erm.. ( ^_')

jom kasik review skit..





Actualy sequel nie x laa sequel directly from previous movie.. tp they still kekalkan the same Cloud (Aaron Kwok) and Wind (Cheng EKin) as their main charactors. For this time, diorng focuskan pd new storyline..

Kali nie, movie nie start dgn kemunculan Lord Godless lakonan Simon Yap, warlord dr Jepun yg cuba menguasai tanah China dgn tipu muslihat. Bersama-sama dgn anaknya, Heart (lakonan almost-be-my-bf Nicholas Tse) tlh meracuni kesemua pahlawan² china termasuk Cloud and Nameless (Tanpa-nama)..

Then atas pertolongan Wind, Cloud & Nameless berjaya melepaskan diri tp diorng still kena berusaha dan berlatih bagi mengembalikan tenaga dalaman masing² utk menentang Lord Godless+ konco²nya nanti.. (^^,)

So kaedah latih tubi paling express adalah trains-the-devil-inside-u (^^i)... oleh kerana Wind kurang bersifat amarah berbanding Cloud, so Wind dipilih untuk berlatih bersama Lord Wicked, sbb Wind diyakini bleh diubati kalo evil menguasai dirinya nanti. then Cloud terpaksa berlatih dgn tanpanama utk memahirkan ilmu pedang dia..




Cloud + Tanpa Nama


Tapi sessi mendevilkan diri Wind tlh terganggu dan meyebabkan Wind bertukar kpd Maou (setan–yg-sukar-dibendung-lagi) So.. besides menentang Lord Godless, Cloud and Wind terpaksa melawan the Devil inside Wind jugak.

Scenes masa Wind jalani proses mendevilkan diri tue, ada ala-ala Spiderman III skit, tp Wind mmg kakkoilaa dgn baju hitam putih dan rambut teknik rebornding.. walaupun dah tua skit kan.. tp oklah.. ~nampaknyer kehebatan botox dan plastic surgery tidak dpt menutup kesan penuaan hero-hero kesayangan aku ini.. (‘_^)

Dlm movie kali nie, beberapa watak baru diperkenalkan mcm Er Meng (2nd Dreamer), Lord Wicked and Piggy King. Kalo baca komik kenal la kot sapa-sapa kan.. tp dah luper laa. Lama sgt.. aku ingat pasal Er Meng jer.. dier selalu utus² surat chenta ngan Nie Feng (Wind)... so dier muncul kali nie as Wind's lover laa slp Wind dikecewakan Chi-Chi.

So.. ending dia agak mudah nak predict, tp at the end ader sedikit twist (^^i).. dan aku sedikit gembira dalam kekecewaan yg mendalam biler citer nie berkesudahan cenggitue... so aku cdgkan, kpd peminat2 Pedang Setiawan... silalah tgk citer nie.. biar kiter sesama kecewa dgn ending movie nie (^^ii)

Aku kasik 7 bintang drpd 10, sbb Wind sgt kakkoi dan jalan cerita dier mmg menarik! dan CGI pun sgt superb.. btw knp rambut Cloud dah tak kebiru-biruan lg? Knp? hah..hah? Tim kai?.. hahaha rambut tue yg mahal tau.. dah habis pewarna rambut kot.. takpelah dimaafkan (^_^)



//aii.. nolstalgic betul laa citer nie.. teringat zaman-zaman tergila-gilakan Cheng Ekin dulu (^^!!)

11 ulasan:

amoi berkata...

wah tak aci dah tgk...nak tgk jugakkkkk...huhuhu...

NedLi Sakurai berkata...

apersal laks x aci.. haha

ko pun suker ke citer2 cengginie? pesal aku tatau nie ('_^ ). kalo idak dr dulu dah ajak ko tgk citer2 cengginie sesama (^^,)

zack berkata...

aku tgk midnite seh... huhu sedekad tgu br kuar sequel... mmg xrugi tgk wyg.. mmg la, dah lm tinggalkn alam perwira, pedang setiawan, etc.... i heart ekin cheng!!! tp ms jadi devil seram jugak wakaka

NedLi Sakurai berkata...

hahah.. kachaks kan cheng ekin? hohoho.. tergugat gak laa jiwa raga hari tue.. (^^ii)


rambut panjang dier tue mmg aset paling penting kot (^^,)

dropmental berkata...

aku paling suka scene cloud ikat si maharaja tuh ngan pedang... sungguh mengagumkan... si er meng tuh nama penuh dalam komik tuh ape ek??

NedLi Sakurai berkata...

hahahah.. betul2. aku suker gak.. tp aku lagi suka scene Cloud ngan Wind berlawan dlm minda atas kayu tue... (^^,)

Wawa Shukor berkata...

kata jimi best sbb dia baca la komik2 ni.ada ke patut mintak teman tgk princess and the frog dia xmo, sanggup lg tgk storm warrior sorang2 padahal citer princess tu best :p

NedLi Sakurai berkata...

hahaha... aperlah jimi nie.. lain kali pg la tgk dua2.. dua2 pun best (^^i).. citer nie best, citer princess & frog pun best


//dah lama x tgk citer fairy tale yg princess-princess nie kan (^^,)

Wawa Shukor berkata...

mmg best gler citer princess tu...hehehe

jimi mmg agak kejam sket, xmo layan anak2 sedara layan citer katun :p

NedLi Sakurai berkata...

wa..

layan anak2 sedara ke, layan mak sedara kpd anak2 sedara tue? (^^i)

huD berkata...

citer ni saye tak paham huhuhu maybe sbb dah lp yg first tu camne.. or maybe yg first tu pun saye tak paham miahahahha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...