Jumaat, Mei 08, 2009

X-Men Origins : Wolverine..



Baru lepas tgk movie nie ngan Farah, tp aku x sempat nak tgk after credits nyer scene sbb panggung dah nak tutup (T_T)..  Walau mcm mana pun, citer nie best dan aku nak kasik sinopsis skit..


Kisah bermula di pertengahan thn 1850- Victor Creed & James Logan melarikan diri drpd diburu org kampung. Then diorg join army, jd rekrut kpd William Stryker, ketua unit pasukan khas yg terdiri dari mutant².

Kat sinie, watak the Duke/Blob, John Wraith (teleport), Chris Bradley/Bolt, Agent Zero (pelakon pembantu dlm My Lovely Samsoon-Korea) & Wade Wilson (yg kemudiannya ditransformkan jd Weapon XI/Deadpool..) diperkenalkan.



Aku suka scene Wade main pedang & masa dier cut the bullet into 2 pieces tue.. hohoho, way too cool (^^,).. lebih cool drpd scene Gambit + Logan kat luar bar tue..

Siyes! Walaupun Gambit is my favourite X-Men (^^ii) tp Wade mmg lebih cool!.. sangat cool!.. super duper cool!!.. wuhuu \(^.^)/


Eh!.. Oh! kiter sambung pasal citer nie.. (^^!)

Bila Stryker makin kejam, buat aper saja utk dptkan logam berharga, Logan kemudiannya tarik diri drpd misi rahsia tersbt dan try utk hidup normal bersama Karla (yg kemudianna dikenali sbg Silver Fox)

After 6 yrs, Stryker dtg dan berusaha utk memastikan Logan setuju agar diexperimenkan dgn logam berharga/adamantium yg berjaya ditemuinya.. Since Logan nak balas dendam atas kematian Karla, so Logan setuju.. Dr situe, muncullah Wolverine..


Gambit

Actually movie nie, mcm prekuel kpd X-Men Trilogi kot.. sbb dier cerita asal mengenai Wolverine.. So lepas tgk citer nie, bleh laa sambung ulang tgk X-Men Trilogi plaks.. (^_^)..

btw.. aku agak frust sbb mcm x banyak "Wow Scene".. dan aku bleh agak apa berlaku walaupun aku x baca komik Marvels nieh.. dan, how on earth, mulut secomel mulut Wade dijahit spy x bleh berckp? kejamnyer.. oh! (/_-)

masa Weapon XI keluar, aku terbayang karektor dlm Game street Fighter (66,).. x tau nama, tp aku ada gambarnya nie... (maybe sbb aku x perasan watak deadpool nie pernah wujud dlm x-men kot...)




So.. utk movie nie, drpd 10 aku kasik 7 bintang.. kpd sesiapa yg dah tgk DVD-pirate yg unfinish product tue, sila tgk movie nie sekali lg di panggung berdekatan.. x pun, beli DVD pirate baru.. yg after editnya version erk.. lebih berbaloi! (^^,)



6 ulasan:

huD berkata...

aku tgk muvi nie dgn perasaan yg sangat teuje ehahahha
jalan citer cam biase2 jerklah kan
tp seleksi actors sngt2 excellent!!
double thumbs up ahahhaha
aku g ngan budak2 sini, time tgk tu takleh duk diam dierang sbb teruje :)).
aku pun suke watak ryan reynolds tu, kool giler time die tepis2 bullets tu. sugoii nehh

NedLi Sakurai berkata...

hahh.. tue laa pasal.. giler teruja kan.. suker giler aku ngan watak wade tue

kuizikel berkata...

camne nak tau ada unfinish product tu? aku baru je abis layan.. gila best n teruja setiap saat...

sgt lawak bila si wade kena gam mulut.. sungguh tak kewl rupa bila jd deadpool...

tapi mcm heaven gila dok kat atas bukit tepi hutan, laki keje sbg pemotong getah.. eh pembalak.. mcm sgt bahagia je kan? hehe

wpun aku belum layan trilogi ni.. tapi yg ni mmg setiap saat aku tak ngantuk.. i lap u lah logan :X

NedLi Sakurai berkata...

ha'ah... syok kan.. duduk berdua di atas puncak gunung, tp kena carik suami superpower cam logan laa.. spy kalo kena rompak, ada org nak lindung (^^,')..

erm... kalo cd ko tgk tue ader scene2 mcm klaka jer.. atau ada tali-tali pegang logan time dier lompat2.. atau ada mic ker skrin hijau ker.. itu x siap lagik laa tue.. tp kalo mcm ok jerk.. tu yyg original la kot... original di cetak rompak (^^i)

hud berkata...

duduk berdue atas puncak gunung syok??!! ahahha dalm muvie blehlaaa. kang beras, gule garam abes camner? maner nak carik giant ke tesco ke kat gunung tu? ahahhahaha rindu weh sizzling kat giant :))

NedLi Sakurai berkata...

hahahh... makan pucuk kayu laa.. bleh aweks muda (^^ii)

tiba2 jer rindu mee sizzling la plaks. bleh buat sendiri laa kat rumah.. ko kan banyak beli cendawan kering tue.. nanti akak kasik resepi erk.. (^_^)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...