Tuesday, April 21, 2009

Pengaruh TV [2] ..


Mak : Si Aril ni, duduk mcm manalah depan cikgu tue.
Aku : (angguk sambil senyum tanda setuju)
Mak : Tak senonoh langsung, mcm tak hormat org tua...

~ senyap kembali...

Then, Diari AF tunjuk scene Hafiz borak-borak ngan cikgu Fatty kat ruang legar kelas tarian. Hafiz duduk kat lantai/lebih rendah drpd kerusi yg cikgu Fatty duduk.. borak-borak pasal mee kolok.

Mak : Tengok Hafiz tue.. sopan jer. hormat org tua.
Aku : (angguk² sambil senyum lebih lebar) ~mak bias (^^,)..
Mak : Mak tak pernah rasa mee kolok.. camner rasa dier?
Aku : Masa selalu pg Sarawak dulu, mak x try rasa ker?
Mak : Takde..

teringin mee kolok laks mak nie? hari tue tgk Yazid makan mee sedap, sebut mee sedap.. (^^i).. perlu kah aku kirim mee kolok dr Sarawak? mee sedap hari tue pun mak x usik lagik (^^ii)


7 comments:

kuizikel said...

hahahha...bangga astro dengan mak ko nih :).. pekedai me kolok pon mesti bangga..

btw mee kolok mmg sedap, wpun rasa mcm megi jek, tapi klu makan di sarawak lain rasanya ;)

NedLi Natalisz said...

haha.. tue laa sapa yg pernah rasa jer tau betapa bestnyer mee kolok nie.. nak2 kalo makan kat tepi/area waterfront.

aku ingat, aku kena blajar la camna nak masak mee kolok nie, sbb Hafiz suker makan (^_^)

amoi said...

waaaa..tak pernah mkn mee kolok...hmm..bila la nak gi sarawak ni ek?

ainiiii...sila plan trip ke sarawak pula ye! :D

NedLi Natalisz said...

weh redang last kot.. aku xder duit nie.... ko tanak kawen ke ila? asyik berjalan jer.. hahahahah

whooz said...

"Mak : Tengok Hafiz tue.. sopan jer. hormat org tua."

sporting la mak, green light tuuu :D

NedLi Natalisz said...

hahaha.. tp hafiz mmg pelajar paling sopan pun, berbanding pelajar lain.. dah la sopan, kiyut plaks tue.. (^^,)

amoi said...

weh..kawen2 jangan sebut aaa sensitip...ahaahaha...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...