Jumaat, Disember 12, 2008

Los dan Faun

Biler keluar reramai, tgk citer lawak² camnie mmg best… oleh krn aku mmg penyokong citer² lawak style Afdlin_Hans_and_ kroni nie.. maka tak boleh tidak aku kompem akan tgk kat wayangnyer (^^ii).. dan smlm.. kami tgklah citer terbaru afdlin nie.. Los dan Faun…





Citer nie mengisahkan ttg 2 org sahabat yg berkawan sejak kecik, dtg ke KL untuk mencarik pekerjaan dan akhirnyer mendapati bhw slh sowang drpd mereka nie boleh meramal dan mencari barang yg hilang.

Dr situ diorng buat satu kompeni servis mencarik barang yg hilang- ala² PI laa… tp pengkhususan lebih kpd brg yg hilang.

Cerita dier sgt menarik aku rasa (walaupun banyak kekurangan kewarasannyer (^^ii)…) Tak banyak rasanyer filem kiter bercorak penyiasatan..

Tapi cerita² style camnie… dier punyer flow lebih kurang la… memula suspek dier sowang dua jer.. then diorg tambah suspek sowang demi sowang.. buat kiter syak ramai org…

Pastu watak yang sepatutnyer tertuduh utama di tenggelamkan skit-skit spy kiter x berapa nak suspek dier.. then.. by the end.. semua sekali di bongkar kan sekaligus… (^^,)

Tapi berdasarkan motif & alibi, suspek², bukti yg kabur² dan saksi yg mencurigakan, aku dah dpt tau sapa dalangnyer, masa kat tgh² citer lagik.. ~ nampaknyer skill penaakulan yg aku belajar drpd Hajimie & Conan tidaklah sia-sia.. (^^ii).


Oh!.. Berbalik kpd Los and Faun nie tadi…

Ermm… (‘_^ )


Aku rasa afdlin berjaya bikin satu lagik movie yg best & klaka.. dan citer nie aku rasa lebih best drpd Sumo.. tp Baik Punyer Cilok paling best aaa.. so kiranyer, Los & Faun setanding Buli dan Cuci laa (^_^)

so.. drpd 10, aku kasik 7 bintang

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...