Selasa, November 11, 2008

Majlis Pertunangan.. Helmy & Mas




ahad kelmarin aku ikut rombongan meminang ke Temerloh (^^,). Saja je ikut, memandangkan mak & bah x dpt nak hadir.. aku wakil dr family kitorng utk memeriahkan majlis dan meramaikan ahli rombongan.

alhamdulillah majis berlangsung dgn baik.. (^^,) dan dlm pkl 12.30 smlm selamatlah Maslina menjadi tunangan adik sedara aku Helmy Razelan.. ~alhamdulillah


Erm.. ('_~)

Actually aku mmg suker ikut org pegi meminang nieh. Dr dulu lagik aku suker.. boleh dikatakan hampir semua cousin-cousin lelaki aku yg dah kawen, termasuk masa meminang kakak iparku dulu.. aku ader ikut.
Yang jadik excited sgt nak ikut bukannyer aper... aku suker tengok wakil dr dua family tue berbalas-balas pantun.. berbahasa kiasan kumbang dan bunga aper semua.. hahah mcm comel-comel ajer.. (^^,)

Selalunyer kalo pegi merisik/meminang nie, ai ngah akan jadik ketua wakil kitorng.. dan for sure kalo ai ngah yg jadik ketua wakil.. mmg klaka giler time berbalas-balas pantun tue.. tp kali nie.. ai ngah x dpt dtg.. bah pun x dpt sbb kena jaga tok.

Tapi takpelah.. aper-aper pun majlis dah pun selamat.. dan semuanyer berjalan lancar..


So.. kalo xder aral melintang, insyaAllah by next yr kitorng akan dpt 3 org ahli baru dlm family besar kitorng.... (^^,) / yay!






//i'm flattered, everytime aqasha said "saya hanya nak kawen dgn Nurul Ain jer mami!" dlm Drama TV Mertua vs Menantu(^^ii)... hahah silalah tonton drama itew (^^,)v

2 ulasan:

cekkeya berkata...

aikkk...sejak akhir2 nih, asek post entry pasal kawen+tunang je...ada pape ke nih...hehe

tahniah2 atas ptunangan adik sedara itu...

kat tempat kita, tak de pung pantun2 nih...hehe

NedLi Sakurai berkata...

hahahha... takder.. xder makna yg tersembunyi yer.. semua itu hanya satu kebetulan (^^i)

xder ke pantun2? lain kali ikutlah rombongan meminang yg belah2 pantai timur nyer (^^,).. boleh dgr dorng berpantun heheh..

adat lenlain.. kat sinie plaks, xder tol.. mcm korng kat johor dan melaka (^_^)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...