Khamis, Ogos 21, 2008

The Mummy: Tomb of the Dragon Emperor




Hohoho.. seronok betul kalo dpt tgk wayang free nie kan? (^^,).. smlm Zack ajak kuar.. so kitorng gi tgk the Mummy 3, lakonan abg Brendanku.

Memula dulu aku ingat movie siries mummy nie sampai Mummy Return jerk… tp ader sambungan lagi la plaks.. dan kali nie diorg bawak kiter jauh drpd Mesir.. hohoo ke negara tembok besar, China.



Tentera Taracotta..


Tiada lagik pyramid atau kota kuno Mesir sebaliknyer digantikan dgn Tentera tanah liat (Taracotta), epic kuno china, pergunungan Himalaya… dan Jet Li.

Misi O’Connell skrg ialah menghalang kebangkitan semula Mumia Maharaja Han drpd sumpahan 2000 thn untuk menakluk dunia.

Since mitos dan epic dr china diperkembangkan dlm citer nie.. so banyak unsur-unsur kepercayaan dr tanah besar China dibawa masuk… salah satunyer.. kehidupan abadi.

Dimana Lin (lakonan Isabella Leong) penjaga makan Diraja Maharaja Han dan ibunyer, Zi Juan (Micheal Yeoh) penjaga kolam suci, kononnyer telah hidup beribu-ribu tahun bg. memastikan Maharaja Han yg zalim tidak bangkit semula…



Brendan Fraser...


Actually aku x bleh nak terima citer pasal mumia chinese nie.. sbb aku selalu tgk citer hantu cina yg melompat-lompat tue jer.. so rasa mcm x sesuai jer cerita mumia dlm masyarakat cina nieh. (^^!!)

Erm.. lagik satu.. aku frust actually (-_-) ..sbbnyer..


  • Aksi lawan jetli x banyak… skit sgt…
  • Magic-magic si mumia terlalu hebat, sampaikan nampak mcm x berapa logic plaks
  • Watak anak hero.. x best…. xder dlm movie pun xpe (^^,)
  • Kenapa diorng tukar pelakon untuk watak Evelyn?? ~Hoho aku suker pelakon yg lama tue cam comel-comel & culas skit.
  • Kungfu VS senjata?… hohoho.. sungguh x sesuai… sesia blajar kungfu kalo last-last mati katak sbb kena tembak…. (^^i)

Oh!.. aku sungguh x puas hati.. dan since ianyer x berapa memberi impak kpd aku yg sgt meminati Brendan fraser inie.. so aku beri 6 bintang jerlahh..

Erm…

Maybe citer Mummy nie akan bersambung lagik.. kebarangkalian besar lokasinyer di Peru sbb masa ending dier kasik hints yg Jonathan tergesa-gesa untuk ke sana sambil bawa sebutir permata yg dicuri masa org lain sibuk berperang ngan bala tentera Jet Li.



// btw.. org yg duduk kat seat belakang smlm, sgt menjengkelkan.. aper mslh diorg ntah.. duk tendang-tendang kerusi kitorg… sungguh tak beradab… mcm x pernah masuk panggung!



4 ulasan:

amoi berkata...

aku rasa cita ni best...hehe...
tp watak anak hero mmg biasa2 jek...

Tanpa Nama berkata...

citer mmg best.. tp aku lebih suker yg 1st & 2nd laaa...

amoi berkata...

ooo 1st n 2nd aku tak tgk :P

NedLi Sakurai berkata...

hehehe.. patutlaa.
kalo idak mesti ko rasa
citer nie x best sgt (^^)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...