Isnin, Ogos 04, 2008

The Dark Knight..

Hohoho…. Why so serious?


Aku dah tgk Batman: The Dark Knight.. Sesambil tgk movie, bleh test cinema baru buka kat Teruntum tue..

kira oklah panggung baru nie.. cumer pop corn dier x sebest GSCnyer jer… Sikit plaks tue…(^^!!)..

Erm… (^_’)

Actually, movie² citer Batman nie bkn dalam list mesti tonton aku… sbb rasa mcm terlalu komik & klaka… ~Oh!... Batman Return aku tgk.. sbb aku suker Michael Keaton (^^i )

Tapi lain laks ngan movie kali nie… aku mmg teruja giler nak tgk movie nie sbb mendiang Heath Ledger jadik En. Joker yg psycho tahap dewa.. hohoho (^.^)…

Ramai yg ckp.. dier blakon giler-giler punyer besh.. pasti tak menyesallah kalo tgk kat wayang.. dan memang pun! (^^,)… patut menang Oscar (eh! ke dah menang dah?)… rugi tul mati awal dia nieh…

In fact, watak Joker lebih menyerlah dan secara tak langsung telah menenggelamkan watak hero, Christian Bale a.k.a the batman walaupun dier sgt ensem dlm citer nie.. (ÓÒ,)



Abg.Bale sgt depress biler dpt tau, joker lebih
menonjol drpd dirinyer yg hero..


Okeylah, kasik synopsis skit :

Movie kali nie masih menyambung kisah-kisah kejahatan yg berlaku di Gotham city dan menjadi tugas Batman untuk membenteras anasir-anasir jahat ini.

Misi terbaru batman ialah menghapuskan golongan mafia dan rasuah… tp dlm pada itu.. timbul plaks musuh baru The Joker, seorg mastermind yg psycho… giler-giler punyer psycho.. telah amik alih segala kerja jahat golongan mafia.





Joker mmg throw Gotham City dlm kehuru-haraan, drpd pembunuhan batman-batman palsu (fanatic batman yg jadikkan batman sbg idola mereka) sehinggalah kpd pengeboman sebuah hospital...

Semuanyer dirancang dgn baik dan membawa kpd kewujudan Two face. Niat Joker cumer satu… kematian Batman… tp dier nak batman mati dlm keadaan berputih mata biler dier berjaya memusnahkan Gotham City…

Secara jujurnyer.. scene-scene batman membenteras kejahatan x berapa best.. tp setiap scene yg ader joker mmg happening (^^!!)..





aku paling suker masa awal-awal Joker rompak bank…

it’s start with a geng of perompak bertopengkan badut, 5 drpdnyer rompak bank, sowang lagik diberitau sbg. mastermind dan x join sama.

Setiap org ada tugas memasing mengikut plan tp setiap sowang diberi tugas tambahan yg hanya dier & mastermind jer yg tau... ialah bunuh salah sowang rakan rompak lain selepas dier selesai tugasan dier (^_^)..

Dgn alasan x perlu bahagi wang rompakan kpd banyak bahagian.. extra order tue dipatuhi oleh setiap org… so last-last Joker sowang yg tinggal… haha bijak-bijak.. (^^i)





Scene Joker buat kecoh kat party Bruce masa nak carik Dent tue pun best gak.. nak-nak masa dier selak rambut biler nampak awek cun heheh… mcm ensem pun.. (^^i)


Oh!.. ader lagik 2 scene yg aku suker… ader jumper kat Youtube nieh…



SCENE 1 : Magic Trick ~


Gelak tue yg mahal tue.. (‘_^)



SCENE 2 : Di Hospital~


~joker pakai uniform nurse haha.. (^^)



Setiap scene yg ader Joker, walaupun rasa kejam giler dan agak sadis, tp mesti rasa mcm nak tergelak gak…




Watak batman? Erm… xyah citerlah.. x best pun (^^i)…

too control macho dan agak playboy. Before nie, bkn ker Bruce Wayne sgt menjaga imej ker? Mana ader Bruce bertukar-tukar awek kan? Boring aaa.. mcm dah bukan karektor Bruce Wayne plaks aku rasa…

ader satu tue.. scene menunjuk-nunjuk kekayaan~ aperkah??!
(~ eh!.. termosilah plaks.. (^^i).. )



So… aku kasik 8 bintang untuk movie nie…



//…dan 10 bintang untuk Heath ledger …you made The Dark Knight a success!!.. we miss you!!!

2 ulasan:

amoi berkata...

ada org ckp movie ni lama sgt...so boring...so aku tade la tgk...hehe...

best ek joker tu...cam nk gi tgk plak :P tp kena tgk siang aa..nnti aku tertido lagi...ahahaha...:P

NedLi Sakurai berkata...

mmg lama pun, 2 jam lebih movie nie. mcm citer hindustan laks.. (^^!)

aku tgk hari tue pkl 10 malam.. nak dekat pkl 1 pagi baru kuar panggung (^^!i)

tp aku suker watak joker tuelah... aku rasa dier blakon best giler... watak hero pun xleh lawan (^^,)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...