Selasa, Mei 13, 2008

Iron Man..


hoho.. Best citer nie.. setanding citer X-men... lebih besh dr Transformers..

Banyak scene yg aku suker dlm citer nie.. yg paling best ialah scene masa Tony Stark memula reka suit berteknologi tinggi (suit Iron Man) kat dlm gua masa dier jadik org tahanan.





Then scene-scene dlm makmal, dengan robot-robot AI yg dier cipta, sgt comel dan mendengar kata (^^!!)... kalo ader makmal camtue.. lepak sampai berminggu² pun takper..





OK.. (‘_~) kiter kasik review skit

Movie nie mengisahkan ttg sowang jutawan & pereka genius yg banyak mencipta senjata-senjata perang... sgt yakin bhw senjata-senjata ciptaan dier dpt memberi kedamaian dunia.

tp lepas kena kidnap dek pengganas.. persepsi tony terhdp senjata² ciptaannyer tlh bertukar... dier end up dgn mencipta satu suit berteknlogi tinggi untuk melindungi dunia di bawah nama Iron Man..





Asalnyer suit tue Tony reka untuk membolehkan dier lepas lari dr tahanan pihak pengganas, tp lepas tue dier upgrade prototaip kepada suit yg lebih baik…

kisah nie adaptasi dr komik.. even aku x pernah baca pasal komik nie.. tp aku rasa at least 50% jalan cerita movie nie mmg dr komik asal... watak si tony tue.. mmg sgt sesuai dilakonkan oleh En. Robert Downey Jr.





Owh! Sungguh kachaks & machos En Tony Stark nieh, umur dah 43 tue…. x pernah lagik aku minat hero komik yg tua.. haha.. baka! (eh!.. kejap.. Wolverine baper umur dier erk? (^^!!)..)

So.. kesimpulannyer citer nie sgt best.. sangat-sangat-sangat best.. aku sanggup tgk berkali-kali (.. Uda, ajak akak kalo ko nak tgk citer nie Da!!!... ).. aku kasik 8 bintang



~website :Iron Man Website


// huhu.. aku x sempat tgk scenes lepas credits tue.. katanyer diorng selitkan Samuel L.Jackson... director dr S.H.I.E.L.D nak bincang something ngan Tony.. maybe itu hints utk Iron Man 2 ~aku dah tgk dah part nie.. jenuh tunggu ngan uda kelmarin ... x habis-habis credits dier.. sampai nama tukang bancuh kopi pun ltk dlm credits(^^!!)-210508



Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...