Selasa, April 15, 2008

Kamu, seperti hantu... GHOST!!



Mesti ramai yg tau pasal drama bersiri nie.. sbb tinggi gak rating citer nie kalo x silap aku, tp tataulahkan.. sama tinggi ngan citer Dunia Baru ke idak.. but, it still had its own ‘aura’ (^^,)

Drama siri pasal hantu yg berusaha nak tau sapa bunuh dier nie dah lama habis tayang kat tv dah.. tp tetiba baru semalam aku terperasan dan terfikir.. sebenarnyer diorng dah beritau awal-awal dah sapa yg terlibat dlm kes pembunuhan tue..

Dr episode pertama lagik diorang dah kasik tau penonton sapa yg terlibat dlm pembunuhan Zack Imran. Cuma citer nie, dier bawak kiter kpd cerita² lain dulu, suspek² lain, alibi-alibi yg mencurigakan.. (^-^)

Tp itulah yg buat aku xleh nak miss citer nie.. terlalu banyak pertanyaan dan persoalan, kemungkinan dan kebarangkalian.. hoho saiko!! (^◦^)

Masa awal-awal tue.. kenapa aku boleh x perasan yg Julie bleh dgn confiden-nyer ckp kat ezza yg zack imran dah mati.. padahal takkan pepagi buta tue Julie dah tgk tv kot.. dan waktu ezza bukak tv.. berita pasal kematian zack tue, baru jer tersebar.

Kereta zack Imran yg terbakar dijumpai pd pkl 3 pg.. dan berita disiarkan seawal pagi. Maybe pkl 6 pagilah kot.. org kiter bangun untuk solat subuh kan?..

Dan takkan org biasa bleh saja² tgk berita awal pagi kecuali dier disuruh untuk tengok atau dier sangat ingin tahu untuk mengesahkan sesuatu tindakan yg dier dah tau - err.. aper aku ckp nie.. hahahah (^^i)..


Tapi aper yg penting kat sinie, aku nak kata.. Julie dah tau Zack dah mati dan dier mesti tunggu berita tue kat TV untuk kepastian dan biler ezza call dier, secara x sengaja dier tersuruh ezza pg tgk berita kat TV..

bak kata Hajimie Kindaichi, “Hanya pembunuh sahaja yg sangat pasti akan kematian mangsa”.

Tuelah kan?.. kurang pekalah aku nie.. kalo Shinichi, mesti awal-awal lagik dier dan bleh teka sapa pembunuhnyer/org-org terlibat yg bleh disabitkan kpd kes Pembunuhan Zack Imran nie.. -hohoho.. aku bukanlah Shinichi Kudo (^^!!)

Tp masa Jimmy terserempak dgn Julie kat rumah ezza tue, aku dah mula syak yg Julie ader sangkut paut ngan kes kematian Zack.. Si Jimmy laks aku syak bersekongkol dgn somebody, biler nampak muker cuak dier time ezza ckp dier ada info pasal kes pembunuhan zack..

Oh!.. tapi..tapi.. masa Julie citer dier yg terbunuh Zack pun.. aku dah bleh agak Dr. Jamal yg bunuh sbb time tue blum pkl 10.00pm lagik takkan citer habis awal sgt kan?(^^i!)

Erm.. ('_~ )



Masa memula tgk citer nie..

  • aku ingatkan citer nie mcm citer Just Like Heaven.. Zack Imran cuma koma
  • aku ingatkan Jimmy tamakkan harta.
  • aku ingatkan Jimmy dan Zack Imran berpakat nak tipu insuran nyawa Zack, tapi accidently terkomakan Zack Imran
  • aku ingatkan Datin Zura/Maria tue sorok Zack Imran yg dah koma..
  • aku ingatkan Abg Naz masih single.. aku cikewa (^^!!)


er.. secara amnyer.. aku tanak Zack imran mati.. aku nak watak dier cuma koma jerk (^^!!).. sbb kesian kat ezza..



So.. (^.^)

Secara keseluruhannyer.. citer nie sgt best bagi aku.. sgt jarang nak dpt tgk citer-citer cengginie kat mesia.. So walaupun agak terlambat.. two tumbs up untuk semua yg terlibat dlm pembikinan drama bersiri GHOST nie..




Site utk tgk bloopers, dgr OST, V-clips dll: 8TV_GHOST






// Buat aa citer cengginie lagik weh.. buatla.. GHOST II ke? (^^,)



Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...