Ahad, Mac 09, 2008

JUMPER...



aku gi tgk wayang ngan bebudak nie… Si emi & epit ajak gi tgk citer Jumper… actually x plan pun.. tetiba jerk emi call.. ajak tgk wayang… dah aa org nak buat pengumuman keputusan pilihanraya mlm tadi (^^!!)..





Erm.. citer nie mengisahkan pasal sekelompok manusia istimewa yg boleh teleport ke mana-mana sahaja yg dikehendaki dengan sekelip mata & bila-bila masa yg dikehendaki… dengan syarat.. lokasi teleport tue telah dikenalpasti terlebih dahulu.

Dalam masa yg sama.. si pelompat-pelompat (jumpers) nie diburu oleh satu badan dikenali sbg Paladin. Paladin nie perlu memburu dan membunuh jumpers yg ada di dunia spy dpt menghalang mereka nie menjadik lebih jahat.

Secara logiknyer. Kalo sesiapa ader kelebihan bleh jump memana dier suker… mmg akan buat jahatnyer kan? Yelah… bleh hilangkan diri dr JAIS dlm sekelip mata, bleh rompak bank tanpa perlu pecahkan pintu bilik kebal, bleh lari dr penjara bebila masa jerk… bleh ada bukti alibi berada di tempat lain, selepas bunuh org… bleh menyelinap rumah org sesukatik jerk… ermm pendek kata macam2lah

Actually aku sakit hati tgk citer nie... giler aa tertekan.. seronok betul jadik hero dlm citer nie.. bleh gi melancong bebila masa jerk yg dier nak. kalolah aku jadik Jumper, mesti dah berbuku-buku dah catatan perjalanan aku kan? (^^!!) Pastu duduk plaks dlm apartment yg mmg secara detailnyer menepati ciri-ciri rumah idaman aku.. huhuhu.. jeles!!! Sgt jeles!!!

Lagik satu aku sakit hati... Citer nie mcm takder motif.. jalan citer dier x kuat langsung.. mcm sekadar nak menunjuk-nunjuk kat semua org, yg diorg nie pun bleh buat effect khas ala-ala nightcrawler dlm X-Men II.. SHOW OFF!!... (^^!!)

Tp mmg cantik pun diorng buat special effect tue… giler cantik.. nak2 masa diorng tetiba hilang *puff*.. then kuar kat tempat lain.. siap ader asap-asap, wormhole aper semua.. huhu..

So.. kesimpulannyer.. erm.. dr 10 bintang.. aku kasik 5 bintang jerklah.. Itupun sbb efek dier yg cantik dan hero dier yg ensem jerk.. jalan cerita.. sungguh tidak berasas.. tataulah kalo citer nie adalah intro untuk the Jumper II plaks ke kan...

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...