Selasa, Februari 05, 2008

Cuci... jangan x cuci






Sabtu lepas kitorng tgk citer cuci , saja nak support abg hans(^^!!)

Erm.. bak kata hans hari tue dlm wayang kita, citer bergenre patriotic komedinyer ini adalah jenis movie ringan & relex . erm.. Mmg ringan dan santai pun. Tp aku suker.. x payah nak berfikir susah2 sgt.. yg penting, masih menyelitkan nilai2 murni dan moral hidup.

So.. (66,)

Citer nie berkisahkan tentang 4 org adik-beladik angkat yang sgt akrab, dijaga oleh Tok Bi sejak kecik. Biler dah besar, diorg tubuh satu kompeni kecil-kecilan yg amik tender untuk mencuci premis/bangunan. Kisah nie kalau stay kat situe jerk, takkan berkembang menjadi sebuah movie, tp oleh kerana salah sowang dr 4 beladik nie, ada satu impian.. so citer nie dpt dipanjangkan.

Drpd 4 berdik nie, Fairil (afdlin sauki) lebih berpandangan jauh,dan ingin menaikkan taraf hidup mereka berempat. Berdasarkan impian afdlin tue, iaitu ingin mencuci bangunan KLCC, diorg berempat berpakat untuk menyertai satu pertandingan bagi merebut tender mencuci bangunan KLCC.

Selalunyer kalo cerita2 yg berkaitan pertandingan nie.. biler akhir jerk.. mesti group hero menang besar.. tp citer nie walaupun komedi.. tp dier lebih bersifat realistik dan logik akal. Dan biler sampai kat ending, kiter still rasa puas hati.(^^,)

Ermm.. pd pendapat aku, jalan citer dier ok.. ader pengisian, ader motif dan hala tuju… pendek kata ader cerita yang nak disampaikan kepada penonton. Tp… tahap lawak citer nie, lebih kurang sama ngan lawak citer baik punya cilok.

Maybe sbb pelakon2 dier org yg sama, skrip pun hasil tulisan org yg kepala dier x lebih, x kurang sama, pengarah citer nie pun, org yg sesama pegi minum teh tarik kat mamak ngan pengarah baik punyer cilok.. so dier mmg tak lari jauh laa… (^_^)

Kesimpulannyer, walaupun citer nieh dah pecah panggung, dengar-dengar dan masuk sejuta kutipan dlm seminggu nie, (abg hans pun mcm ader hanger jer kat bibir, xleh nak benti senyum (^__^)…)kalo nak ajak aku gi tgk sekali lagi kat panggung, aku x pegi lah kot, kecuali ada org nak blanjer aku. hohoho (^.^)…tp kalo citer nie main kat tv… aku x kesah nak layan 3-4 kali pun.

So… kalo Baik Punyer Cilok aku kasik 7 suku bintang, filem hans nie aku kasik 6 bintang jerlah. Cuber lagik abg hans erk… kiter tunggu citer MINAH plaks lepas nie. Dah siap sok.. org gi panggung gak tgk.. InsyaAllah…



//Kiter kena sokong.. filem2 berkualiti buatan org2 ensem Malaysia.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...