Friday, September 28, 2007

Selepas 16 Hari Berpuasa di Bulan Ramadhan ini...



erm.. hari-hari duk makan nasik berlauk jerk.. boring gak kan? Tgh-tgh perut berkeroncong Untuk Ana nie... tetiba teringat laks time kacik2 dulu... masa zamn kitorng bleh main request jerk nak makan aper kat mak (^^!!)

time tue. sekolah rendah kot... dlm darjah 4, darjah 5 kot.. biler puasa jerk.. kitorng adik -beradik bleh mintak menu aper untuk berbuka..

kiranyer kami bertiga amik turn aa memasing.. nana ngan farah kecik lagik, so diorng kena makan kat bawah.. dan xleh nak request aper2 untuk menu berbuka -haha sapa suh diorng x posa.. (^^i)..

kebanyakkan menu yg kitorng mintak mmg agak bukan-bukan la.. tp mak tetap masakkan untuk kitorng... (sebab tue anaknyer gumuk-gumuk dan sihat2 belaka..

antara menu pelik yg kami pernah mintak...



  • Nasi lemak sambal kerang (abgwan) - org makan nasi lemak waktu pagi2 jerk laa (^^!!)
  • burger ayam special (uda) - terbekenan org putih budak sowang nieh.. (^^,)
  • Nasi ayam (aku) - nie x pelik sgt kot
  • mee sup (aku jugak) - nie pun biasa...
  • mee kari (abgwan) - mmg peberet abgwan .. tp kami pun suker so oklah...
  • nasi minyak + ayam masak merah - x ingat sapa mintak nieh... uda kot (^^)v
  • bubur lambuk - yg nie aku kot...
  • laksam (aku)
  • mee jawa - abgwan yg mintak...err kotlaaa (^^!!)..
  • mee goreng basah (uda)
  • makaroni bakar - aku gemar jugak yg nieh hohohohooo (^.^)V
  • Kuew Tiau Kerang (uda)


dan macam-macam lagik.. semuanyer mak masak sendirik .. yg paling kesian time tue bah la.. sbb bah nak nasi time berbuka.. tp demi anak2 (yg masih perlukan dorongan dan rangsangan untuk berpuasa) bah mengalah laa..

erm... dalam rela tue... biler dah masuk 2 minggu bah bunyi2 jugak.. nak makan nasi putih (^^!!)



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...