Rabu, Ogos 29, 2007

Cintai Alam Sekitar- Penyu

~Sekadar Gambar hiasan... tiada kaitan secara langsung dengan aktiviti semalam(^^!!)..



Semalam aku ikut abgwan dan kak uda gi menangkap gambar anak2 penyu.. yang akan dilepaskan ke laut kat Cherating.

Memula abgwan tepon aku suh baby-sit najla & aneem .. sbb diorng nak pegi pkl 10 mlm camtu.. then tetiba aku terasa mcm nak ikut la plaks (^^!!)... so ikut la jugak semalam.. bawaklah dua org budak kecik tue sekalik...

tp mlm semalam tue just pelepasan biasa ajerk.. bukan ader ceremony pelepasan besar-besaran pun... so just tgk kejap anak2 panyu yg terkial2 dlm besen biru.. then selang 5 minit.. kitorng gerak ke pantai untuk melepaskan anak2 penyu yg comě-comě tue..

dptlah pegang 2-3 ekor untuk dilepaskan.. heheh seronok.. first time aku tgk anak penyu dilepaskan ke laut dan dpt pegang ngan tangan (^^).. suke!!



//aku x amik gambar pun sbb segan nak keluarkan kamera kecikku itew...( org lain semua pakai kamera DSLR ) (^.^)hu..



Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...