Jumaat, Februari 09, 2007

Konsep Rumah Idaman




Rata-rata orang duk bercerita pasal konsep rumah memasing sekarang nie.. dan walaupun aku xder rumah lagik, tp aku nak bercerita gak.. (^^!!)

hohoho (^o^)..

aku baru beli brg2 isi rumah dan peralatan dapur jer… dah banyak dah aku beli…hari tue baru tambah lagik.. aku beli buaian rotan plaks.. untuk diletak diluar rumah..

rasanyer kalo satu hari nanti, mak halau aku dr rumah… mau selori jugak barang2 & periuk balanga aku jer nanti (^^,)


(‘-^ ) erm…

Okey.. berbalik kpd konsep rumah tadi.. err..ermm.. err.. aku tataulaa nama konsep!! (^^,).. (tue ah.. dulu aku nak amik kursus jadik architect, mak x kasik… dah terpaksa keja depan pc jer nie… (^^!!).. )..

erm… x kira nak cerita gak… dan yg penting, aku nak yg mcm moden2 style..


RUANG TAMU
Sederhana besar, maybe dinding gabungan warna putih, putih gading & merah...mesti ader feature wall (bak kater abg. eric Casa Impian). Perabut yg sesuai, simple dan kemas…

sofa yg jenis kusyen, spy nampak lebih lembut...... then kat dinding yg lapang tue.. nak letak satu frame gambar yang sederhana besar... gambar abstrak tp ader kaler tema ah kat situe.. satu jerk gambar kat dinding yang lapang tue.


RUANG REHAT/TV
kalo untuk ruang rehat/tv... aku prefer ruang kosong.. set home theater sederhana, then ader sofa malas untuk santai2, alas/kapet + bantal bulat besar untuk lepak2 - simple jer.. kaler tema gabungan warna putih susu, coklat air dan perang..

RUANG DAPUR/MAKAN
ruang dapur laks.. nak yg... kalo leh nak set lengkap kabinet yg kat ikea tue.. putih bersih... gabungan kayu & steel.. kecil tp lengkap, ader oven, microwave, peti ais... semua periuk dan perkakasan satu set tersusun rapi..

sebelah dier, ruang makan- x perlu besar, just nice bleh letak satu set meja makan untuk family- 6 ke 7 org.maybe meja yg design terbaru tue. Lebih sesuai untuk ruang kecil kot.. meja makan yg bleh kecil/besarkan mengikut kesesuaian tue…

oh!.. yerr.. antara ruang dapur ngan ruang makan, ader pemidang /pintu kaca..


BILIK TIDUR UTAMA
bilik tido utama- nak yg simple jer.. perabut pun simple-simple jer.. tp nak tema kaler hijau apple yg soft dan putih kapas tue... erm.. mesti sgt segar biler bangun di waktu pagi...


BILIK-BILIK LAIN
erm.. maybe 2 bilik tambahan.. satu tema pinky-pinky… satu lagik nak biru langit kot…maybe amik kaler yg soft jerk… spy ruang nampak lebih besar… perabut x perlu banyak kot…

katil, almari baju dan almari laci.. letak cermin satu… ( x perlu meja sikat/make up dah zmn skrg nie…org dah xder masa nak duduk2 mengadap cermin sambil bermake-up… buat sambil berdiri jerk.. (^_^).. )..


LOTENG
kalo leh.. nak ader satu bilik baca, (maybe sesuai amik loteng tue buat bilik ~merujuk plan rumah yg sedang dirancang…) nak letak semua buku komik aku hehehhe... maybe bilik nie.. just lebih kurang studio kot...

penuh rak2 yg khas untuk buku2 aku.. nak naik ke atas.. kena tarikh tangga kayu- ala2 bilik rahsia ah.. (^^) . so.. loteng lebih sesuai… maybe bleh letak mesin jahit dan semua brg2 kerja tgn aku kat situe nanti… biler nak buat kerja.. naik kat loteng jer… (^^,)


LAMAN BELAKANG
pastu laman belakang... nak english style... mcm umah omputih.. ader backyard lapang skit... bleh buat BBQ ngan family.. tp xyah besar2.. just nice untuk satu family bersantai petang, minum teh/makan karipap pusing panas......

keliling nak pagar kayu.. then ader meja santai, sama ada jenis kayu jati berukir/ kerusi meja besi yg biasa2 tue.. then ader satu buaian rotan di tepi sudut laman yg dekat ngan pintu belakang.. ( rumah xder lagik.. tp buaian rotan nie aku dah beli dah… (^^!!)…)


LAMAN HADAPAN
kat depan umah laks... xyah banyak sgt... maybe taman kecil yg ader batu2, di atas rumput kapet tue... then ader batu2 refleksologi... then sedikit pokok bunga.... maybe bleh tanam pokok orkid kat tepi pagar.. dan ruang keta yg secukupnyer... erm.. itu jerk kot...



// hahahah.. seronoknyer kalo berangan.... bilerlah eric leong nak tolong hias bilik tido aku nie erk?

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...