Isnin, Disember 04, 2006

Majlis Kawen AbgChik - #2

2330301106THU- Mari Merewang ..

Radie dah sampai kot petang tadi.. tp aku ngan nana malas nak gi merewang umah mak ngah hari nie hahaha (^^!).. akunyer kerja menimbun² nie.. siap bawak balik umah lagik.. pening!!.. pening!!.. biler semua benda xder… borang x lengkap.. x ikut spek yang ditetapkan.. cengginielah jadiknyer.. x pepasal aku kena baiki semula..

Oh!.. kembali kpd cerita merewang nie tadi… Mak ngah dah start kot.. buat kerja² rewang kat umah dier.. esok lusa majlis nak start dah. Actually xderlah banyak sgt benda nak buat… tp nak memeriahkan majlis jer (^^).. esoklah aku pegi…

// sambung buat kerja.. (@_@)


0145021206SAT- Mari Merewang II ..
Lepas maghrib tadi.. aku ajak nana gi umah mak ngah.. nak tolong² apa yg patut. Sampai² jer umah mak ngah, tgk tok tgh bersiap nak gi klinik. Time tue.. emy, epit ngan maklong ada sama. Pastu mak long tanyer, aku nak gi antar tok ker?

Terpinga² jap aku.. heheh tetiba jerk…. Then aku ckp.. takyah ah… biar cucu lelaki dier laks gi antar.. biar emy gi antar tok kejap.. aku nak gi tolong mak ngah isikan nasi manis dalam bekas kecik² tue…

Pastu… aku pun gilah kat kawasan org buat nasi manis tue… oleh kerana izzah, iffah, along ngan angah kecik masih blum sampai.. so lepak² ah dulu… tetiba emy dtg… dier pegang aku, sambil membuat ayat-ayat simpati..

Ngah jom Ngah!.. tok nak pegi ngan Angah. Saya drivekan jer takpe..” hahaha… tetiba rasa mcm nak meriakkan diri laks… nampaknyer aku dah naik status. Dah jadik cucu paling digemari skrgggg!!... kuang-kuangkuanggg (^-^!)

So pegilah teman tok gi klinik jap.. Dalam kul 10 baru balik semula umah mak ngah… then radie ajak gi collect bebudak nie kat umah memasing… aleh² kul 11 baru start mengisi nasi manis... Nak dekat 2 jam, baru abis seperiuk besar nasi manis tue.. satu lagik periuk.. sambung siang nanti..

..dan oleh kerana umah mak ngah dah padat, jumlah kependudukannyer.. aku ajak along ngan angah kecik tido umah aku jerk.. esok pepagi kitorng dtg balik.. sambung isi nasi manis..


2315021206SAT- Majlis Persandingan dan Tepung Tawar ..
Lepas kemas² umah skit, kitorng gerak ke umah mak ngah.. nak sambung isi nasi manis dlm bekas kecik² tue. Sampai².. diorng semua dah mula kerja… erm.. actually x banyak benda sgt nak buat sbb mak ngah amik catering.. tp yg nak tambah² jerlah.. dan lauk untuk majlis bersanding tadi jer..

Lepas selesai isi nasi manis.. sambung paking beg kertas laks. Pastu radie ajak gi kedai.. beli barang² tambahan… mana yg x cukup… dan radie nak beli kek untuk birthday girl(aliesya), boy(abgchik), pacik(chik Mie) and macik (chu).. hahahah 4 org sekali sambut besday hari dekat².

Actually kak ngah dah buat dah kek coklat.. tp radie kater.. dier bimbang org tanak makan (^^!!).. sbb topping kek ceklat kak ngah pidah agak menggerunkan.. tema topping kek ceklat kak ngah Pidah- “Temasya Holloween”gitue.. (^^!)

Then.. singgah umah chu.. sbb chu nak buat puding, tp xder syrup buah dlm tin.. sambil hantar, sambil memesan spy chu x luper dtg memeriahkan majlis besday petang nanti.. dan petang tue, majlis besday aliesya yg pertama berlangsung dgn meriahnyer..

Malam nie tadi.. majlis bersanding abgchik.. tp majlis nie untuk sanak saudara jerk.. So yg menepung tawarnyer kami-kami jugaklah.. walaupun sederhana tp mmg meriah mcm majlis² kawen mereka-mereka yang lepas-lepas. Majlis tamat dlm pukul 11 mlm..


2200031206SUN- Kenduri Terima Menantu ..
Selamat dah kenduri sambut menantu mak ngah.. sama penat cam kenduri kawen abgwan dulu (^_^).. dr hari jumaat, duk tolong radie buat persiapan, pegi sana, pegi sini... tp still rasa best sbb dpt berkumpul reramai ngan sepupu sepapat..

kalo dulu aku, radie, uda, kak ngah pidah dan kak nora.. Sekarng.. aku, radie ngan adik-adik kitorng laks.. farah, nana,izzah, iffah, along dan angah kecik heheh.. kitorng laks yg jadik kapten.. (^^!!)..

Masa dulu, kitorng selalu pulaukan adik² dan sepupu² yg muda-muda nie.. sbb diorng bebudak skolah rendah (^^,)..Skrng nie dah bleh jadik geng kitorng dah.. Erm.. Kejap jer masa berlalu.. dah besar² dah diorng nie, tp aku ngan radie still rasa mcm kami nie masih belasan tahun .. (hahaha (^^!!)..)..

Oh!.. dan semalam x pepasal aku kena jadik tukang sambut tetamu ngan mak.. sbb mak ngah sakit kaki so kitorng gantikan mak ngah, sambut tetamu-tetamu pompuan.. Erm.. walaupun penat tp hati dah lega... hehehe (mcm aku laks yg kawen.. rasa lega biler dah habis kenduri.. (^^!!)..).




// suker tgk abg chik ngan ilma... begitu serashi bershama (^.^)

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...