Friday, October 13, 2006

Mimpi-mimpi di malam hari...

Semalam aku mimpi.. mimpi indah.. (^^,) rasa mcm tanak bangun jerk (^^,).. So sementara masih dlm mood gumbira sbb mimpi semalam nie.. nak bercerita pasal mimpi hari nie, mimpi² yg selalu menjengah & kadang² mengganggu tido² malamku..

Sepanjang aku hidup nie, mmg macam² jenis mimpi dah dialami.. so antara yg bleh diklasifikasikan adalah seperti berikut :




[MIMPI BEST]
Antara mimpi yg sgt digemari.. contohnya mimpi makan angin kat tempat² yg cantik.. yg banyak bangunan yg senibinanya unik.. atau mimpi berlari² di tepi pantai, padang yg luas.. saujana mata memandang..

menari di taman atau pun mimpi naik kuda dgn topi & boot cowboy.. sambil menghalau bebiri masuk kandang (^^i) mcm tgh bekerja di ladang² ternakan ~pengaruh tv.. hallmark chanel.. (^^!!)..

Kalo dapat mimpi cengginie.. bangun pagi pun gembiraaa jer…


[MIMPI INDAH]
Mimpi yg paling diharapkan setiap kali mata ditutup… hoho (^.^i)..

Selalunya mimpi psl pakwe idaman .. pegi taman tema dgn Hyun Bin, naik basikal dgn Yamada chan di tepi sawah… naik gondola dgn Jung Dong Gun.. ice skating ngan Yutaka, jalan-jalan tepi tasik ngan Awal Ashaari..

Candlelight dinner dgn AnuarZain.. main futsal ngan Ashraf Sinclare ker, bermain salji ngan Jung Sang (Winter Sonata).. scuba diving ngan Hans Isac.. (òô,) ~ini semua nie, mimpi ke berangan nie? (^^i)

err… tak pun, mimpi naik keta cacat lelaju ngan budak tue … hohoho (^.^ ) … weeeeee…


[MIMPI SEDEY]
Mimpi nie paling nak dihindari.. Mimpi² spt nie selalu mengganggu malam²ku.. Selalu dpt mimpi sedih bila time tgh sedey / tertekan/ berkecamuk.. / tgh kekacauan jiwa.. (^^!) kengkadang sampai bleh mengalir air mata time tido..

Mimpi kena tinggal.. mimpi kematian… dan sebagainyer (T_T)


[MIMPI NGERI/SERAM]
Mimpi nie kalo leh tanak dier dtg langsung dlm hidup… mimpi kena kejar hantu, mimpi diburu Psyco bawak chainsaw atau mimpi diburu pembunuh bersiri yg main bunuh² pakai chainsaw… hohoho.. *yiaw!

Mintak simpang!!

pastu mimpi jatuh pun ngeri gak.. nak-nak jatuh dr bangunan tinggi.. Aku ader phobia kejatuhan… kengkadang dlm mimpi pun bleh berharap aku hanya bermimpi, sbb x sanggup lagik nak hadapi perasaan takut tue... (^^!)


[MIMPI YG MEMENATKAN]
Mimpi kena kejar.. penat giler! lagik cuak biler yg mengejar lari lebih laju huhu (^.^).. x pun mimpi panjat sana panjat sinie, ala-ala spiderman (pengaruh tv sekali) biler terjaga, mesti mcm x cukup nafas.. rasa mcm berlari/memanjat betul-betul plaks.


[MIMPI MENCABAR MINDA]
Mimpi nie kengkadang jer datang dan skrg nie agak jarang berlaku… selalunyer mimpi dpt satu misi menyelamatkan tuan puteri atau orang tawanan.. hahaha ~mcm aku nie suker main game jerk.. (^^,)

Pastu mesti ader x-tra power ah, ala-ala x-men.. Tak pun mimpi jadik pembantu detective (^^!!).. tolong detective muda & kiyut menyiasat kes-kes pembunuhan.. hohoho…(^^!!)..


[MIMPI YANG DIHARAPKAN]
Mimpi di patuk ular...
(^^!!)




erm.. ('_^ )

Mcm² koleksi mimpi aku ada rupanya.. Baru perasan (^^,).. bleh buat buku cengginie nie (^^,) Kalo aku catat setiap satu, mau dah setebal buku telepon nie (^^ii)

erm.. ada org kater.. kalo kiter mimpi.. tp kiter x ingat.. itu sebenarnyer ramalan masa depan.. so biler perkara tue berlaku, kiter rasa mcm pernah berlaku jerk b4 nie (Dejavu) .. erm.. wallahualam...


// ada mimpi bawa makna.. ada mimpi just sbb kiter terlalu memikirkan sesuatu, so aper² pun jgn terlalu percaya akan mimpi kang jadik khurafat laks... (^^)



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...