Rabu, Ogos 16, 2006

Orang Bentong...


semalam aku siram pokok2 bunga mak yg banyak x hengat tue. Sejak semua org pergi meninggalkan aku seorng diri di rumah kuantan nie.. aku terpaksa merajinkan diri menyiram pokok2 bunga mak nie.

Dr aku mula sampailaa aku masuk rumah semula; sunyi jerk.. xder langsung sapaan dr jenjiran.. dan kerana itu aku rasa rindu sgt suasana semasa kat bentong...

Org bentong x macam org kuantan.. diorng ramah gila. Maybe sbb time tue aku masih kecik kot.. atau maybe aku rapat ngan anak2 diorg (kengkawan sekolah). Sebut jer sapa.. hampir separuh budak kelas aku, duduk satu taman perumahan kg baru tue (^_^). So maybe dr situe we all lebih mesra..

Erm.. dan maybe juga perumahan sini masih baru; aku pun baru mula nak melepakkan diri kat sini, so x berapa kenal jenjiran lagi.


Erm.. rindunyer...


Eh!.. ( ^-') Oh!yer..

hari tue aku pegi Bentong, then round2 kat Kg. Baru dan sekolah2 lama aku. Walaupun dah bnyk perubahan tp bila tgk setiap satu tue; terbayang2 jerk time dulu-dulu.. Time jalan kaki balik sekolah ngan beg besar & berat.. time dikejar & diusik dek bebudak lelaki masa balik mengaji.. time kena denda ngan ustad kamil.. time main bola cop ngan abg firdaus ~aku suka abg nie dulusbb dier ensem (^^').. ntah mana dier skrg..

Time main khemah2 ngan abgwan kat luar rumah... time lepak2 di libry.. dan oleh krn terlalu seronok sgt round2 situ.. x sedar aku terpusing2 kat kawasan yg sama banyak kali.. sampaikan ader sowang abg nie.. siap tahan keta aku dan tanya.. aku tgh carik rumah sapa. Dia ingat aku sesat, sbb asyik pusing2 situe.. hehe (^^!)

tgk!! betapa baik hati dan ramah-tamahnya org2 kat bentong nie.. haii.. itulah istimewanya bentong.. sgt rindu zaman kanak2 ku...

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...